Business Analyst for Enterprise Data Analytics und Architecture (m/w/d)

Remote  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

We are looking for a Business Analyst for Enterprise Data Analytics & Architecture (m/w/d) for our customer in Zurich & Remote.

Weitere Rahmendaten
Einsatzart: Personal leasing
Auslastung: 100 %
Branche: Insurance

Your tasks
- Driving business requirements gathering and translating them into functional and non-functional requirements
- Participating in the estimation of the effort needed to implement the requirements
- Participating in the analysis and design of the solution in collaboration with the Solution Designer
- Writing test cases derived from the requirements to support the testing activities
- Participating as SME on behalf of the business in the User Acceptance Tests
- Supporting users in building Business Case, including cost / benefit analysis, risk assessment, project scope, and development of a high-level plan
- Performing impact analysis of application changes across various components, holding an end-to-end view of the system

Must have competences
- Bachelor's Degree (IT, Economics, Business Administration) or equivalent
- Experience in capturing complex business requirements, analyse them and translate them into easily understandable functional requirements (5-10 years)
- Experience in leading requirements gathering workshop
- Ability to work effectively in a global organization, under time pressure and to manage ambiguity
- Good understanding of BI concepts (ETL, Data Mart, Data Warehouse, Data Lake)
- Ability to understand data models and data modelling concepts related to BI specific developments
- Flexible, agile and adaptive to change
- Fluent in English (written and spoken)

Nice to have competences
- Prior experience working in a financial services environment desirable, preferably insurance
- Languages other than English are beneficial
- Advanced knowledge of Microsoft® Office suite (Excel, Word, PowerPoint, Visio, Project)
- Good technical writing skills & Analytical mind
- Empathy to end user experience and business needs
- Able to work under pressure in a multi-vendor and multi-cultural team
- Able to prioritize the business needs

Further information
Possibility of extension yes, possibly for another 6 months

Temp-to-perm opportunity Yes

Possibility of working from home Yes, 2-3 days a week

Work quota %
Über uns
Es ist unser Anspruch als Business- und IT-Beratung, erstklassige Leistung und höchste Qualität für unsere Kunden zu erbringen. Daher steht Q für Qualität und _PERIOR, abgeleitet aus „superior“, unterstreicht, dass wir alles dafür tun, erstklassige Ergebnisse für unsere Kunden zu liefern. Wir bieten Partnerunternehmen und Freelancern (m/w/d) umfassende Perspektiven innerhalb unserer eigenen Projekte und unterstützen unsere Kunden als langjähriger Rahmenvertragspartner bei der Besetzung von Projektvakanzen – zeitnah und direkt.

Wir freuen uns auf Ihre Kontaktaufnahme!

Ihr direkter Ansprechpartner bei Q_PERIOR
Fabian Portmann
Telefon:
E-Mail:
Start
01.10.2021
Dauer
6 Monate
Von
Q_PERIOR AG
Eingestellt
22.09.2021
Ansprechpartner:
Fabian Portmann
Projekt-ID:
2211582
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren