Beschreibung
Brief job description
Task description/definition of delivery standards
. Supporting a team of tax professionals in administration activities and periodic reporting
. Managing client dossier and their administrative tasks
. Assisting in managing and reporting the activities in the various IT systems
. Managing and coordinating the agendas of the stakeholders
. Controlling of deadlines and open requests
. Supporting in filling in the tax returns of Swiss clients
. Supporting in filling in specific forms (eg permits, affiliation to the social security insurances, etc.)
. Supporting in drafting correspondence to the cantonal and federal tax and administrative authorities
. Assistenza ad un team di professionisti ed esperti fiscali nelle attività amministrative e di reporting periodico;
. Gestione dei dossier cliente e delle relative pratiche amministrative;
. Supporto nella gestione e nella registrazione delle attività nei diversi supporti informatici.
. Gestione e coordinamento dell'agenda dei professionisti;
. Controllo delle scadenze e delle pendenze;
. Supporto nella redazione di dichiarazioni fiscali per clientela svizzera
. Supporto nella redazione di moduli specifici (p.es. permessi di soggiorno, affiliazione alle assicurazioni sociali, ecc.)
. Supporto nella redazione di lettere alle autorità fiscali e amministrative cantonali e federali
Required experience and skills
Absolutely necessary
. Commercial or similar education
. At least 3-5 years experiences in the banking sector and/or in professional consulting
. Excellent knowledge of the principal IT-systems (Windows, Microsoft Office, etc.)
. Formazione commerciale o analoga
. Minimo 3-5 anni d'esperienza nel settore bancario e/o in studi di consulenza professionale
. Ottime conoscenze dei principali sistemi informatici (Windows, Microsoft Office,..)
Softskills
. Reliable, dynamic and accurate
. Teamplayer
. Affidabile, dinamica e precisa.
. Attitudine al lavoro in team
Language skills
Italian, English, German and French (preferable)
Michael Bailey International is acting as an Employment Business in relation to this vacancy.