Project Manager Compliance / Regulatory (m/f/d)

Zürich  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

We are looking for a Project Manager Compliance / Regulatory (m/f/d) for our customer in Zurich, Switzerland.

Weitere Rahmendaten
Einsatzart: Personalverleih
Auslastung: 100 %
Branche: Banking

Ihre Aufgaben
- You setup the project, manage communications,moderate kick-off and steering committee meetings. Report to business and delivery sponsor
- Staff and manage program/project resources as wellas suppliers (including internal and external staff,third parties/vendors and implementation partners)
- With a small project team, you prepare therequirement list, solution blueprint, work breakdownstructure, risk register, stakeholder map and seek for approval of Feasibility Phase
- Following the Feasibility Phase, you and your team manages the execution of theimplementation. You define transactionmonitoring rules and settings, you set up infrastructurein Zurich and configure the TransactionMonitoring Tool with integration with surroundingsystems
- Following the Execution Phase, you and your team manages the technical and functionalroll-out of the Tool in the Swiss Booking Center (including training, setup of operations andcommunication)
- You plan and organize Rollout/Cut Over, Trainings and OCM in cooperation with Business Project Lead
- You ensure Communication and Coordination on a global levelwith stakeholders in all three IT Hubs (CH, LUX, SG)and ensure the global re-usability

Muss-Anforderungen
- 7+ years of experience in leading global/international IT programs/projects within thefinancial industry sector (regulatory environment) in combination with a PM certificate (PMI, IPMA, or equivalent)
- 10+ years of financial industry experience (preferably within the Compliance / Client Relationship Management sector)
- In-depth understanding of project management methodologies (including agile methodologies, SAFe certification preferred)
- Strong computer science fundamentals and trainings/certifications/principles
- In-depth knowledge and delivery experience with regards to Compliance processes and Transaction Monitoring in the areas of AML & others
- Change management experience in driving organizational changes (international setup), taking full account of oppositions and differing stakeholder priorities
- Fluent German & English skills (oral & written) are mandatory

Kann-Anforderungen
- Private Banking Background is a plus

Über uns
Es ist unser Anspruch als Business- und IT-Beratung, erstklassige Leistung und höchste Qualität für unsere Kunden zu erbringen. Daher steht Q für Qualität und _PERIOR, abgeleitet aus „superior“, unterstreicht, dass wir alles dafür tun, erstklassige Ergebnisse für unsere Kunden zu liefern. Wir bieten Partnerunternehmen und Freelancern (m/w/d) umfassende Perspektiven innerhalb unserer eigenen Projekte und unterstützen unsere Kunden als langjähriger Rahmenvertragspartner bei der Besetzung von Projektvakanzen – zeitnah und direkt.

Wir freuen uns auf Ihre Kontaktaufnahme!

Ihr direkter Ansprechpartner bei Q_PERIOR
Fabian Portmann
Telefon:
E-Mail:
Start
15.12.2020
Dauer
12 Monate
Von
Q_PERIOR AG
Eingestellt
23.11.2020
Ansprechpartner:
Fabian Portmann
Projekt-ID:
2004411
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren