Project Manager (Global SIS PPM Tool Administrator)

Luzern  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Project Manager (Global SIS PPM Tool Administrator) - SIS/Planisware/PRIME/support/englisch

Projekt:
For our client a well-known pharmaceutical company in Central Switzerland we are looking for a Project Manager (Global SIS PPM Tool Administrator).

Main Tasks:
This position as a Global PPM Tool Administrator within Solution Integration & Services Workflow and IT (SIS WF&IT) Project Management entails the following key responsibilities:
* Active member of the SIS Tool Support Team, which is responsible for:
- Maintenance of planning, reporting, resource and time management tools
- 1st level support for all SIS end users (Project Leaders / Managers, Resource Manager, Senior Management)
- Ensuring consolidated planning input and support of regular divisional project budget planning
- Training and ensuring usage of PPM processes & tools for all relevant SIS organizations
- Administration of the Divisional Project, Resource and Portfolio Management Tool (PRIME) and Time Recording Tool (WebTimeSheet)
- Investigate issues, analyze potential effects on tool and process landscape
- Coordinate development, testing and implementation of PPM applications and enhancements
* Active member of the SIS Reporting Team, which is responsible for project and resource related reportings for the whole organization
- Providing fact-based project and resource data and cost/capacity reports
- Driving project and resource related data consistency / quality checks
- Manage SIS Resource Structure and maintain SIS Resource Pool
- Manage user authorization / access rights

Skills / Requirements:
* 3+ years work experience
* Experience as Project Manager and / or member of a Project Management Support Organisation
* Excellent understanding of financing & controlling processes in a global framework
Soft Skills:
* Very good communication skills, is able to communicate on all levels of the organization
* Training skills
* Good process understanding, planning- and organization skills
* Willingness and ability to work independently in cross-functional teams (incl. required travel in Europe)
IT Skills:
* Advanced level in all MS applications and experience with Planisware preferable
* Experience with requirements management and software testing

Education:
-Degree in Computer Science, Business Administration or related area
-Project Management education / certification preferable
Language:
English - Advanced
German- Advanced

Referzennummer: 918237SGR
Stelle: Project Manager (Global SIS PPM Tool Administrator)
Branche: Pharmaindustrie
Arbeitsort: Luzern und Region
Arbeitspensum: 100%
Start:
Dauer: 9++

Sollte diese Position Ihr Interesse geweckt haben, senden Sie uns bitte Ihr komplettes Dossier via den Link in dieser Anzeige. Falls diese Position nicht so gut zu Ihrem Profil passt und Sie sich wünschen, andere Position direkt zu erhalten, können Sie uns Ihr Dossier ebenso via diese Anzeige oder an jobs[at]itcag[dot]com zukommen lassen.
Kontaktieren Sie uns für weitere Informationen über unser Unternehmen, unsere Positionen oder unser attraktives Payroll-Only-Programm: .

Über uns:
ITech Consult ist ein nach ISO 9001:2015 zertifiziertes Schweizer Unternehmen mit Niederlassungen in Deutschland und Irland. ITech Consult ist spezialisiert auf die Vermittlung von IT & Life Science Kandidaten für Auftragsarbeiten. Wir wurden 1997 von IT-Profis gegründet und wissen daher, wie wichtig die professionelle Unterstützung bei der Projektsuche und -arbeit ist.
Start
04/2019
Dauer
9++
(Verlängerung möglich)
Von
ITech Consult AG
Eingestellt
09.04.2019
Projekt-ID:
1754704
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren