Project Manager / Business Analyst (m/f/d) Banking Transformation

Zürich  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

For our client in Zurich we are looking for a Project Manager / Business Analyst (m/f/d) Banking Transformation.

Weitere Rahmendaten
Einsatzart: Auftrag
Auslastung: 100 %
Branche: Banking

Ihre Aufgaben
- You consult and lead banking transformation projects and streams at the interface of Business and IT and have a broad understanding of banking products and banking processes in general.
- As an all-round talent you are used to act in interdisciplinary teams in various roles with a strong solution orientation and expertise in core-banking solutions as well as wealth management products, processes and tools.
- You take care of specifications, give guidance and support to IT, organize test cases and testing teams and ensure the roll-out in terms of documentation, training and go-live support.
- You setup and coordinate various working groups and committees and ensure their success with your expertise and hands-on mentality.
- You are used to work in global environments and communicate, present and report to senior stakeholders and senior management.
- With your leader mentality you have both oversight and the necessary level and understanding of details to ensure and align the best possible solutions for the client.
- You are agile enough to cope with todays’ agile methodologies and tools but also understand and can deal with a banks legacy and non-agile world.

Muss-Anforderungen
- 6+ years of experience in a similar role as a Project Manager and/or Business Analyst in complex banking projects
- Positive mind-set and solution oriented never give-up mentality
- Very persistent and resilient
- Experience and broad general knowhow in banking products, processes and IT
- Experience in project reporting and task management as well as experience in the setup and management of governance and committees
- Requirements gathering, requirements validation and creation of business requirements documents
- Experience in test case definition, test setup and test coordination
- Experience in Agile working practices

Über uns
Es ist unser Anspruch als Business- und IT-Beratung, erstklassige Leistung und höchste Qualität für unsere Kunden zu erbringen. Daher steht Q für Qualität und _PERIOR, abgeleitet aus „superior“, unterstreicht, dass wir alles dafür tun, erstklassige Ergebnisse für unsere Kunden zu liefern. Wir bieten Partnerunternehmen und Freelancern (m/w/d) umfassende Perspektiven innerhalb unserer eigenen Projekte und unterstützen unsere Kunden als langjähriger Rahmenvertragspartner bei der Besetzung von Projektvakanzen – zeitnah und direkt.

Wir freuen uns auf Ihre Kontaktaufnahme!

Ihr direkter Ansprechpartner bei Q_PERIOR
Edgar Kraft
Telefon:
E-Mail:
Start
02.05.2022
Dauer
8 Monate / + Verlängerungsoption
(Verlängerung möglich)
Von
Q_PERIOR AG
Eingestellt
11.03.2022
Ansprechpartner:
Edgar Kraft
Projekt-ID:
2339960
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren