Application Manager IBM MQ / WebSphere - 80%

Zürich  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Application Manager IBM MQ / WebSphere - 80%

Project / Role:

For a leading Financial services client we are looking for an experienced Application Manger with IBM MQ to join their Headquarters based in Zürich. The ideal candidate will be a continuous learner who is agile and ready to accept new challenges in a changing environment

Tasks & Responsibilities:

* End2End Responsibility of our Shared Messaging Infrastructure
* Prepare and execute tuning and performance measures
* Execute orders and customer needs in Operations
* Consulting for all stakeholders
* Automation of the environment with Python (REST API)
* Life cycle management of the MQ infrastructure and the DevOps tools
* Collaboration in projects
* Stand-by/ On Call duty

Requirements:

* University Educated in Computer Science
* A good communicator to join our team to solve complex problems and to pursue opportunities
* A person with strong experience in WebSphere MQ or similar Middleware technology
* Good knowledge in the Midrange environment, especially in Linux (RHEL)
* Knowledge in Shell, Python Scripting and Web Technologies are a plus
* Comfortable in cross functional working environment, with collaborative attitude

Languages:

* English - Fluent
* German - Fluent

Reference no.: 920321KS
Role: Application Manager IBM MQ
Branch: Financial Services
Location: Zürich and Region
Workload: 80%
Start: 01.06.2021
Duration: 6 Months +

Sollte diese Position Ihr Interesse geweckt haben, senden Sie uns bitte Ihr komplettes Dossier via den Link in dieser Anzeige. Falls diese Position nicht so gut zu Ihrem Profil passt und Sie sich wünschen, andere Position direkt zu erhalten, können Sie uns Ihr Dossier ebenso via diese Anzeige oder an jobs[at]itcag[dot]com zukommen lassen. Kontaktieren Sie uns für weitere Informationen über unser Unternehmen, unsere Positionen oder unser attraktives PayrollOnly-Programm: .

Über uns: ITech Consult ist ein nach ISO 9001:2015 zertifiziertes Schweizer Unternehmen mit Niederlassungen in Deutschland und Irland. ITech Consult ist spezialisiert auf die Vermittlung von IT-Kandidaten für Auftragsarbeiten. Wir wurden 1997 von ITProfis gegründet und wissen daher, wie wichtig die professionelle Unterstützung bei der Projektsuche und -arbeit ist.
Start
06/2021
Dauer
6+
(Verlängerung möglich)
Von
ITech Consult AG
Eingestellt
19.05.2021
Projekt-ID:
2115407
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren