Project Manager 100%

Zentralschweiz  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Für unseren Kunden in der Zentralschweiz suchen wir per 15.11.2015 einen "Project Manager".

Hauptaufgaben:
• Support of project setup (e.g. project charter, scope statements, project handbook, etc.), project planning, project implementation, progress- & cost control, and project closing
• Support of project organisations regarding preparation of project status / progress reports
• Manages project information to support project teams, management teams (e.g. project steering, platform steering, Life Cycle Teams, etc.), and decision making
• Single point of control for project data (collect from functions/finance; owns version management and release of changes)
• Handling of Project- and Management meetings (set agenda, organize meetings, edit minutes)
• Guides and manages preparation for project milestone reviews
• Create and maintain integrated task-, resource- and budget plans
• Guide team processes, ensuring consistency, transparency and optimization
• Tactical coordination of timelines/budgets for all projects and functions within an area
• Cultivates extensive internal and external contacts with users and partner companies
• Defines, measures and reports key performance indicators for the projects to enable teams and functions to measure and improve quality, efficiency and effectiveness
• In the absence of the Development Project Leader, able to run project team meetings
• Set-up and adapt relevant PMO processes and structure in alignment with relevant stakeholders and ensure process implementation within Project Team
• Moderation and presentation of meetings and workshops
• Setup and management of regulatory relevant milestones and checkpoints for projects
• Consulting of Dev PLs (Core Team Leader) in project management activities
• Coaching and consulting of project team members

Must-Kriterium: Projekttätigkeit
1. Project Management activities: preparation of milestones
2. Project Management activities: preparation of project documentation
3. Project Management activities: tracking of plans and activities

Anforderungen:
1-2 Jahre Berufserfahrung

Facherfahrung:
Projekt-Management
Aus- und Weiterbildung im Fachbereich
Bachelor Abschluss

Fremdsprachen:
1 Deutsch 0 Basic 0 gut 1 fliessend
1 Englisch 0 Basic 0 gut 1 fliessend

Systemkenntnisse:
1 MS-Office 0 Basic 1 gut 0 sehr gut
Andere: MS Project 1 Basic 0 gut 0 fliessend

Bemerkungen:
Für diese Vakanz wird eine "formbare" junge und offene Person gesucht. Vielleicht auch jemand der noch nicht so lange auf dem Gebiet als Project Manager arbeitet (weniger als 3 Jahre Erfahrung).


Sind Sie interessiert?

Dann senden Sie uns Ihren CV inkl. Honorarvorstellung an:
Start
11.2015
Dauer
12 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
INTEGRATE Informatik AG
Eingestellt
26.10.2015
Ansprechpartner:
Gina Roos
Projekt-ID:
1007981
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren