Profilbild von Andr Ginczek Business spend management via purchasing platform "Coupa" / SAP MM-PUR aus Herzogenaurach

André Ginczek

teilweise verfügbar

Letztes Update: 01.04.2024

Business spend management via purchasing platform "Coupa" / SAP MM-PUR

Abschluss: International Trade Risk Management (europäische Fernhochschule Hamburg)
Stunden-/Tagessatz: anzeigen
Sprachkenntnisse: deutsch (gut) | englisch (verhandlungssicher) | französisch (gut) | portugiesisch (verhandlungssicher) | spanisch (gut)

Dateianlagen

CV_André_Ginczek_DE.pdf
Bildungszeugnisse.pdf
Notenspiegel_Bachelor_of_Science_WiWi_24102022.pdf

Skills

Experienced IT-Project Support - Assistance for Global Roll-out of Purchasing Software Coupa (Business Spend Management platform linked to ERP-Systems, e.g. SAP MM-PUR) including hypercare-phase

Open for support of SAP S/4-Hana projects in purchasing, sales and logistics

Fluent in German, English and Portuguese. Very good skills in Spanish and French. Strong intercultural background.

Quotation calculation and order processing for Americas, Middle East, interim coordination for Russia, China and Europe.
  • gute S/4 Hana Kenntnisse
  • gute Kenntnisse in SAP Datenmigration, Stammdaten- und Datenmanagement
  • Erfahrung im Bereich Automotive
  • SAP MM-PUR / SAP FI-CO
  • agiles Projektmanagement via JIRA & interface management
  • MS Office Word, Power Point, Excel, Access 365
  • SAP Advanced Planning and Optimization (APO) (predecessor of SAP IBP) 
  • SAP ERP: Sales & Distribution, Materials Management, Logistics Execution System, Extended Warehouse Management
  • MS Navision ERP (Good)
  • CRM: SAP CRM, SugarCRM,
  • Coupa (advanced adminstrator knowhow)
  • MS Project
  • MS Power BI (Good)
  • Joomla! / WordPress (content management system)
  • ATLAS / NCTS (customs management software)
  • SQL/MySQL, HTML, PHP
  • cXML

Projekthistorie

08/2021 - bis jetzt
Procurement Specialist (SCHAEFFLER) Technologies on behalf of HWS Information Technologies GmbH)
HWS Informationssysteme GmbH i.A. SCHAEFFLER Technologies AG & Co (automotive supplier) (Internet und Informationstechnologie, 50-250 Mitarbeiter)

  • 2nd Level Support während Hypercarephase in Deutschland, Europa sowie Testing während des Roll-Outs nach China der Business Spend Management Software "Coupa" im Fachbereich "Solution Management & Digitalization" der internationalen Einkaufsorganisation
  • Priorisierung and Abarbeitung von Support-Tickets der Endanwender via ServiceNow
  • Monitoring von Schnittstellen (zwischen Coupa und SAP MM-PUR bzw. SAP FI-CO) inkl. Behebung identifizierter Fehler und Abstimmung mit 3rd-Level-Support und strategischer Leitung
  • Stammdatenbereinigung (Materialstamm, Infosatz, Lieferantenstamm etc.)
  • Bearbeiten von zugewiesenen Arbeitspaketen im Rahmen der agilen Projektmethode (JIRA)

02/2020 - 08/2020
Government clerk
Bundesamt für Migration und Flüchtlinge (Öffentlicher Dienst, 5000-10.000 Mitarbeiter)

  • Prüfung von Verwendungsnachweisen im Rahmen der Integration von Flüchtlingen
  • Schriftliche und mündliche Kommunikation mit den jeweiligen Projektträgern zur Klärung entsprechender Sachverhalte
  • Digitalisierung der bestehenden Verwaltungsstrukturen in Zusammenarbeit mit den benachbarten Referaten

02/2017 - 05/2017
Sales Operations Assistant on behalf of Hays AG
SAMSUNG Semiconductor Europe GmbH (Sonstiges, >10.000 Mitarbeiter)

* Pflege von Backlogdaten in Excel sowie Eingabe von
Kundenbestellungen und Auftragsabwicklung
* Internationale Korrespondenz mit dem Headquarter in Südkorea sowie mit
Kunden des Vertriebsgebietes Central Europe und Eastern Europe
* Abwicklung von Retouren und Rückrufaktionen
Projekteinsatz über Personaldienstleister

01/2016 - 12/2016
Inside Sales
VAN DER MOLEN GmbH, Kissing (Industrie und Maschinenbau, 50-250 Mitarbeiter)

  •  Kalkulation und Erstellung von Angeboten für Getränkeaufbereitungsanlagen
  •  Kundenkorrespondenz
  •  Prüfung von Vertragsbedingungen und Auftragsannahme sowie Koordination mit den Fachabteilungen   Logistik, Finanzen und Projektierung
  • Assistenz der Vertriebsleitung auf der internationalen Anlagenbaumesse  "iran food and bev tec 2016" in Teheran/Iran
Kündigung aufgrund drohender Insolvenz

01/2013 - 12/2015
Sales Coordinator
Job AG on behalf of Krones AG (Industrie und Maschinenbau, >10.000 Mitarbeiter)

KRONES AG
Sales region Latin America und Key Account Management Heineken in Business
Line Breweries and Business Line Softdrinks, Dairy and Water
  • support of area sales director and project manager (calculation and coordination of offers and order processing until project closing) 
  • financial, logistical and order processing with regards to deadlines and coordination with the involved technical and commercial specialist departments
  • correspondence with customers and subsidiaries
  • harmonization of business processes in cooperation with responsible project managers and technical sales  directors 

downsizing at location Freising led to enforced redundancy

06/2012 - 12/2012
Demand Planner (Supply Chain Management)
Nutricia GmbH (DANONE Group) on behalf of DIS AG (Konsumgüter und Handel, >10.000 Mitarbeiter)

  • inventory management und interface monitoring between software SAP (modules MM, SD and WM) and the external ERP-system of the Suisse sales office 
  • demand planning for Suisse sales office via SAP APO
  • ensuring of demand in the DACH-Region in close cooperation  the departments supply chain management, quality, production and purchasing 

04/2011 - 05/2012
Account Manager (Export)
Baumaschinen FINK GmbH (Architektur und Bauwesen, 10-50 Mitarbeiter)

  • Customer service and export order processing  (responsibility for Latin America, Portugal, Angola and Spain)
  • Customer acquisition in Portuguese, Spanish, English and French
  • Business trip to Portugal with sales director 

09/2009 - 12/2010
Account Manager in South Brazil
V8Web Digital Agency (Internet und Informationstechnologie, < 10 Mitarbeiter)

  • Inside sales and marketing
  • administrative support of the CEO´s 
  • Translations from Portuguese into English, Spanish and German

09/2003 - 08/2004
Development service for Luteranian church of Bavaria / Poverty alleviation
Kirchlicher Entwicklungsdienst Bayern (Sonstiges, >10.000 Mitarbeiter)

  • Voluntary Service for Empoverished Children in the suburbs of South Brazil
  • Organisation of fund raising, office tasks, motivation of children and adolescents for a better social and professional integration

Zertifikate

E-Commerce
2021
Search Engine Advertising
2021
SQL-Bootcamp
2021
PHP-Bootcamp
2021
International Trade Risk Management
2015

Reisebereitschaft

Weltweit verfügbar
Reisebereitschaft vorhanden
zeitlich und räumlich flexibel
Profilbild von Andr Ginczek Business spend management via purchasing platform "Coupa" / SAP MM-PUR aus Herzogenaurach Business spend management via purchasing platform "Coupa" / SAP MM-PUR
Registrieren